Zamieszczone przez primanus
Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji
Zwiń
X
-
Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji
"W styczniu Skoda Auto zrealizowała na rynku światowym dostawy ponad 69 500 nowych samochodów. Uzyskany wolumen jest gorszy od tego sprzed roku o 7,8%.
Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.
Na rynku chińskim, gdzie Skoda Auto sprzedaje zdecydowanie najwięcej samochodów, w styczniu osiągnięto wynik na poziomie ponad 21 600 egzemplarzy (+4,1%)."
zrodlo:
Hmm, moze potanieja....?
-
-
Re: Styczeń 2013 - Skoda notuje spadek produkcji
Zamieszczone przez marlej108"
Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.
Bo z OIII sprawa nie jest i podejrzewam, że nie będzie wcale taka oczywista.Artur
Komentarz
-
-
©koda Auto Polska
9 minut(y) temu.
W styczniu 2013 roku ©KODA uzyskała 15,93% udziału na polskim rynku, ustanawiając nowy rekord w naszym kraju! Jeśli jeszcze nie macie ©KODY, pamiętajcie, że także możecie znaleźć się wśród tych 15%... na przykład korzystając z trwającej wyprzedaży rocznika 2012!
Komentarz
-
-
Oby za 3-6 miesiący, na nieskodowskiej stronie (Skoda raczej nie chwali się spadkami) nie znalazła się informacja, iż w I-II kwartale 2013 r. Skoda zanotowała spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2012 r.... A coś mi się tak wydaje, że taki spadek nastąpi... I to niekoniecznie z powodu kryzysu (choć pewnie, w przypadku takiej złej informacji, takie będzie tłumaczenie SAP)... Chyba, że Skoda zejdzie z cen o jakieś 5-10 % (mówię tu o sytuacji po zakończonej wyprzedaży O2 FL)Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
cała ta sytuacja wewnątrz VAG jest dziwna... niby jedna rodzina, kasa idzie do jednego wora a każdy prezes marki ciągnie w swoją stronę. w chwili obecnej zdaje się prezes VW ma lepsze noty u arcy bossa i dlatego jest taki cyrk. w którejś dyskusji, kolega pracujący w ©, stwierdził że są wręcz odgórne naciski na promowanie VW względem S czy ©. poczytajcie sobie porównania aut. wyraźnie widać, że za mniejszą kasę dostajemy lepiej zrobione auto z 1 f-my, dwie pozostałe odwrotnie. jakoś nie widzę tego 1.5 mln aut rocznie z kurą na masce.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
marlej108, chodzi mi zamotany szyk zdania:
Zamieszczone przez marlej108"
Styczniowy wynik zbiegł się w czasie z procesem uruchamiania produkcji seryjnej modelu Octavia nowej generacji, który jest zdecydowanym liderem w rankingu popularności wszystkich samochodów spółki z Mlada Boleslav.Artur
Komentarz
-
-
Ostatnio jezdziłem Astra IV z 2012 roku z silnikiem 1,4 140 koni z fabryczna instalacja lpg - Opel umiał się dostosować do obecnego rynku, a co robi Skoda? Zabiera silnik 1,6 który dość dobrze się sprzedawał a daja jakies tsi - nie pod typowego kowalskiego zeby sobie lpg zaaplikował przy obecnych cenach paliw. Kiedyś za diesla na rynku wtórnym płaciło się wiecej, a teraz wystarczy zobaczyc na allegro jak to się przedstawia.
Komentarz
-
-
piotrek_os, strzał w dziesiątkę, o tym pisałem już ze 20 razy.
Jak można usunąć z palety ostatni sensowny silnik pod gaz na rynku, gdzie odsetek jeżdżących na LPG stanowi kilkadziesiąt procent :?:
No chyba że Skoda zamierza robić ludzi w bambuko na zasadzie :
przychodzi prosty kowalski do salonu, staje przy 1.8 TSI i rozmowa
"dobre to auto panie?"
"dobre, przejedzie pan bez awaryjnie pół miliona kilometrów"
"a silnik dobry panie?"
"proszę pana, silnik to istna strzała, do tego ma turbo"
"a gaz zakładacie?"
"my nie, ale każdy serwis panu bez problemu założy"
Wmawianie ludziom podczas sprzedaży że do TSI da się założyć gaz, byłoby już czystym kurestwem.
Nie mniejszym jest usunięcie z palety silników 1.6MPI, ale tak jak mówię, Skoda się wraz ze zniknięciem tego silnika, skończyła dla Kowalskiego i to będzie widać w słupkach sprzedaży, które na razie podbijają wyprzedawane O2FL, ale nie ja tam jestem szefem, który wciska ludziom ciemnotę o ekologii.Artur
Komentarz
-
-
r2r, Juz kiedys z Adamb rozmawialismy o tej dziwnej polityce Skody. Skoda sprzedaje 0II FL, a tu nagle wprowadza Toura 0II, którego ktoś mógł kupić po niżej 50 tys - pierwsze promocyjne były chyba nawet cos ok 45 tys.... - to juz jest strzał w kolano dla tych co kupili drozsze 0II FL.
Np 0II elleganc z 2005 1,9 tdi kosztowała 80 tyś - widziałem f-re zakupu. Moja obecna 01 z tego samego roku kosztowała 55 tys - mam f-re zakupu - tj 25 tys na starcie 01 tansza. Teraz na rynku wtórnym gość eleganca chciał oddac za 21,500 zł, a ja w podobnych pieniązkach miałem kupca na moja 01. Obecnie duzo tańszej w ekspolatacji niz w/w auto.
Komentarz
-
-
Cóż... O3 nie zapowiada się jako hit sprzedaży. Podstawowa O2 cennikowo kosztowała 43kpln, a teraz cena nowego O3 base to 60kpln. Bez rabatów ludzie nie kupią. Tyle że O3 jest wielkościowo podobna do BMW3... Ale ciągle to tylko Octavia. Obecnie za 43 można kupić co najwyżej Polo/Rapida, który nawet przy O2 wygląda na auto o rozmiar mniejsze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez r2rWojtek35, dodaj do tego silniki TSI i dlatego będę twierdził że Skoda dla przeciętnego Kowalskiego się właśnie skończyła.
Dzięki temu Skoda poprawi wyniki sprzedaży....swojej konkurencji.
Komentarz
-
-
Alonzo_, może będę złośliwy, ale naprawdę czekam na moment jak słupki sprzedaży spadną nieco bardziej niż "trochę", czołówke opanuje Chevrolet i Kia, a ktoś w Skodzie dojdzie dopiero wtedy do wniosku: "przekombinowaliśmy, daliśmy dupy, i z cenami i z tymi silnikami, ludzie się kapneli". Nie musi się tak stać, ale skoro Skoda sama brnie w ten ślepy kąt... :roll:Artur
Komentarz
-
-
Nie da sie ukryć, że 1,6 było sporym magnesem i napędzało skodzie klientów. Dlatego zaskakujące jest to że teraz z tego zrezygnowano. Jeśli chcą z Octy robić coś "nowocześniejszego" to OK ale w rapidzie brak jednostki pod LPG wg mnie to błąd, który na rynkach podobnych naszemu odbijać będzie się im czkawką.
Dzięki temu Skoda poprawi wyniki sprzedaży....swojej konkurencji.
Wg mnie bardziej niż możliwość założenia LPG liczy się cena. Nowa Octavia to konkurent Passata/BMW3 ... cena podskoczyła o 17 tys. ale w świadomości pozostała jako auto klasy Golfa. Choć też nie u wszystkich. Znam taksiarza który po O2 zastanawia się nad Rapidem. Dla mnie to nie opcja bo za Polo nie zapłacę ceny Octavii2.
Dla przeciętnego Kowalskiego który rozważał Octavie ani Dacia ani Renault/Peugeot nie będzie konkurencją dla Skody. Kowalski raczej wybierze Seata Alteę (ew. XL). Więc może to był ruch przemyślany?
zobaczymy po wynikach sprzedaży
Komentarz
-
-
Na razie te wyniki za dobrze nie wyglądają: http://carmarket.com.pl/ranking.php
Skoda dalej na czele, ale odnotowała chyba największy spadek sprzedazy. Wiadomo, ze w lutym spadło prawie wszystkim firmom. Wiadomo, ze skończono produkcję O II, a Rapid się jeszcze nie zadomowił, ale ten trend za dobrze Skodzie nie wrózy.
Pewnie rok 2013 Skoda skończy znów jako lider, ale głowy bym nie dał.
Komentarz
-
-
no faktycznie cos sie ze Skoda dzieje dziwnego....
Sprzedaz Skoda, VW i Ford - czyli pierwsza "trojka"
styczen
Skoda - 4277
VW - 2888
Ford - 1932
luty
Skoda - 2771
VW - 2434
Ford - 2168
Roznica w liczbie sprzedanych sztuk miedzy Skoda a VW coraz mniejsza....
ps. ale pewnie jak teraz ruszy sprzedaz O3 to Skodzie sprzedaz wzrosnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtek35Tak się może stać ... ale nie musi. Ja po drugim aucie z LPG dałem sobie spokój. Wybrałem Superb 1.4 tsi i jestem zadowolony. Może po prostu nie jestem targetem na 1.6 MPI? Znajoma ma go w O2FL i też ani myśli zagazować.
Do TSI jest LPG, ale kogo będzie interesować taka instalka? Dzisiaj rozmawiałem z panami z BRC. BRC wprowadza instalację LPG do TSI identyczną z Vialle LPDi za kwotę .... od 8.000 do 10.000 PLN :diabelski_usmiech. I pewnie podobnie jak Vialle będzie toto równie "popularne" . Usunięcie silnika 1.6 MPI bez cienia wątpliwości wpłynie na wyniki sprzedaży, ale tak jak piszecie - nadszedł czas konkurencji. Opel w ofercie fabrycznej ma LPG we wszystkich niemalże modelach (m.in. Astra, Insignia, Zafira - specjalnie dostosowane silniki), Skoda - w żadnym . No coż - jak już spadać, to z wysokiego przynajmniej konia :diabelski_usmiechPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
Komentarz